Thursday 2 July 2009

A black/blue day...

Foto: SK Ran Foto: Bildbyrån Foto: SK Ran
Foto: SK Ran
Morning competetion start...200 breast.
Migraine and wryneck, this isn´t funny !!
--
SM dag 2
First day in water for Una: 200 breast and 200 crawl. They say she is a sprinter ??
Morning results:
Bronz medal in 200 breast for Junior
we will not talk about 200 crawl at all, she is a sprinter you know !!
The only thing that counts is being a "Svensk Mästare"
A-Final results:
SM GOLD-SM GOLD-SM GOLD
200 breast

wow she did it...

and thanks to our sponsors för the LZR swimsuit : Family Klinga och "Flickorna på Sol Hjulet"....thanks a milljon times!!

Text från www.simma.nu Nationell klass - 50m rygg - 200m bröstsim Ja det visade Emma Svensson Uppsala när hon slog svenskt rekord på 50m ryggsim. 29,07 var en bra sänkning av hennes personliga rekord och utmärkt.På samma nivå simmade Una Finnman när hon vann 200m bröstsim för damerna med 2,30,29 och utmanövrerade favoriten Hanna Westrin. Hanna som inte lyckats det senaste året och nu skall lämna hemmaklubben för att söka lyckan i Linköping. Kul med Una och hennes seger. Vägen dit har inte varit lätt. Man blir glad när:När Una Finnman vinner SM-guld. Hon skiter i andra förväntningar.

-SK Ran skriver:-

1. SM guld, 2. JSM brons, 4. Klubbrekord! "De-e-najs!"

Det var nummerna från den andra dagen SM i Linköping idag. SK RAN forsättade att visa makten med Una Finnmans SM guld i 200m bröstsim med tiden 2.30,29. Hon öppnade loppet på 1.11,93 första 100m. Hon tryckte på sista 50m och blev Svenska mästare. Una slog två klubbrekord i samma lopp. Tiden 2.30,29 slog hennes egen klubbrekord och tiden 1.11,93 slog Caroline Drabs klubbrekord med 82/100. Unas 2.30,29 är den 6:e bästa tiden i Sverige genom tiderna.

Det är också ett nytt Skånsk rekord.
Sydsvenskan skriver: SM-guld till Una Finnman Av JONAS JAKOBSSONPublicerad 2 juli 2009 19.11 Uppdaterad 2 juli 2009 22.09 18-åriga Una Finnman, Simklubben Ran, blev på torsdagen svensk mästare på 200 meter bröstsim efter att ha slagit personligt rekord med sju (!) sekunder. Magdalena Kuras, Malmö KK, tog ett silver och ett brons. Una Finnman från Dalby satsar på 50- och 100 meter bröstsim. 200 meter simmade hon på SM mest på skoj. Resultatet; personligt rekord med sju sekunder och SM-guld. – Det här förvånar mig jättemycket. Jag har aldrig gillat 200 meter innan eftersom jag tycker att det är för långt för mig, men idag var jag inte ens trött när jag gick i mål, förklarade Finnman efter SM-guldet. Hon simmade 200 meter på DM i Sjöbo för ett par veckor sedan. Det var första gången på ett år hon simmade distansen. – Jag kände ingen press alls utan tyckte bara att det skulle vara roligt och brydde mig inte om placeringar, det var kanske därför det gick så bra, funderade Malmösimmerskan. Hon provade också den nya simdräktsmodellen för första gången. – Den verkar vara bra, skrattade Una Finnman. Hon simmade på 2,30,29 och var hela en sekund och 38 hundradelar före tvåan Therése Bergström, Linköping. Ransimmaren ledde med en hundradel vid 50 meter och drygade sedan ut ledningen stadigt under hela loppet. – Jag tänkte att jag skulle göra mitt lopp och inte by mig om de andra. När jag såg att Hanna Westrin (landslagssimmerska) var efter mig undrade jag vad som hände, sa Una Finnman efter sitt första individuella senior SM-guld.
Another article in the newspaper tody this time about the trainers, there are no outstandig coaches here in Skåne they say.

No comments: